Selasa, 7 Disember 2010

Pendakwaan Khir Toyo: Satu Sandiwara?????


Dari blog : http://www.malaysiawaves.com/

Mengapa Khir Toyo didakwa sekarang? Diwaktu kemarahan rakayt memuncak akibat kenaikan harga barang dan petrol? Diwaktu rakyat Selangor turun ke jalanraya memprotes kroni2 UMNO merompak air mereka? Di waktu rakyat Malaysia dihimpit dengan masalah kenaikan harga barang serta kenaikan kos hidup?

Sudahkah kita lupa apa yang berlaku kepada Eric Chia dalam kes PERWAJA.? Apakah Eric Chia telah didapati bersalah?

Siapakah Khir Toyo? Seorang bekas Menteri Besar yang kemungkinan besar tidak akan dicalonkan semula sebagai calon pilihanraya. Seorang yang dipersalahkan di atas kekalahan UMNO dan BN di Selangor 2008. Apa ruginya UMNO sekiranya Khir Toyo didakwa?

Kemungkinan besar Khir Toyo didapati tidak bersalah adalah sangat kecil. Lupakah kita kepada kes liwat Anwar Ibrahim. Walaupun begitu lemah kes pihak pendakwa, kes beliau terus berjalan.

Mengapa pula sistem yang jelas berat sebelah kepada UMNO tiba-tiba bertindak keras ke atas penyokong mereka?

Jawapannya, bagi saya, adalah semua ini tidak lain sebuah SANDIWARA!!!!. Khir Toyo cuma didakwa. Bukan didapati bersalah.

Kesan dari pendakwaan ini diharapkan adalah supaya rakyat kendur kemarahan mereka kepada UMNO terutama mereka yang berada di atas pagar. Pendakwaan ini diharapkan dapat memberi gambaran positif kepada rakyat Malaysia seolah-olah Barisan Nasional ikhlas di dalam memerangi rasuah dan salah guna kuasa.

Ingat, wahai pembaca2 sekalian. Ini cuma PENDAKWAAN, belum lagi PENSABITAN KESALAHAN oleh mahkamah. PENDAKWAAN tidak menjamin apa-apa.

Cuma ia sekadar peluang kepada Barisan Nasional mengendurkan kemarahan rakyat kepada mereka.

Itu sahaja.

Tulang Besi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan