Ahad, 19 Disember 2010

Ahmad Maslan memperbodohkan rakyat dengan kenyataan Bodohnya..

Ketua Penerangan Umno, Ahmad Haji Maslan menjelaskan mengapa rakyat perlu menyokong BN .. "Dari hidup sampai mati cuma BN yang bantu kita. Anak kita lahir di hospital kerajaan, belajar di sekolah kerajaan, bekerja di kilang yang di bawa oleh kerajaan, bersembahyang di rumah ibadat yang kerajaan bina, malah van yang membawa jenazah ke tanah perkuburan juga disumbang oleh wakil rakyat kerajaan," jelasnya.

Maka terharulah warga-warga emas bila mendengar kata-kata itu kerana merasa amat terhutang budi kepada BN yang telah menolong mereka sejak dari mereka dilahirkan lantaran itu mereka memberikan undi mereka kepada UMNO/BN..

Mereka terharu kerana percaya UMNO/BN amat berjasa kepada mereka.. UMNO/BN telah membantu mereka dari sejak dilahirkan hingga mereka mati.. mereka percaya kerana mereka telah mendengar kata-kata itu dari seorang pemimpin UMNO, biarpun kenyataan itu hanya memperbodohkan mereka.

Memperbodohkan mereka kerana mereka menjadikan mereka berfikir sumber atau dana bagi membiayai segala bantuan yang dihulurkan diatas datangnya dari BN sendiri atau duit BN..

Hakikatnya segala sumber bagi membiayai pembangunan Hospital, Sekolah, Rumah Ibadat malah membeli Van Jenazah itu datangnya dari rakyat sendiri iaitu dari cukai yang dikenakan kerajaan bukannya dari kocek UMNO/BN..

Malah kilang yang dibawa oleh kerajaan itu juga perlu membayar cukai kepada kerajaan selain dari menyediakan 30% dari sahamnya untuk bumiputera ( VVIP UMNO la..) dan pekerjanya juga perlu membayar cukai pendapatan..

Mungkin mereka berada di pendalaman, media untuk mendapatkan maklumat mereka hanya TV3 dan Utusan untuk melayari internet mereka kurang berkemampuan kerana mereka perlu dibiarkan hidup merempat supaya boleh terus diperbodohkan oleh pemimpin UMNO/BN agar UMNO dan BN terus kuat..

"Pembangkang cetak khayalan" – Ahmad MaslanOleh Dhia Daniel

KUCHING: Parti pembangkang hanya mampu mencetak khayalan mereka atas kertas tetapi yang melaksanakan realiti impian rakyat selama ini tiada lain, selain Barisan Nasional (BN), kata Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Haji Ahmad Haji Maslan.

Beliau berkata, rakyat negeri ini diingatkan agar tidak terpengaruh dengan janji-janji manis yang disuarakan oleh pembangkang yang mungkin akan berkempen habis-habisan dalam pilihan raya negeri akan datang.

Ini kerana katanya, masalah perpecahan yang berlaku dalam parti pimpinan ketua pembangkang (Anwar Ibrahim) mengambarkan bahawa mereka gagal untuk membawa sebarang pembangunan di negeri dan negara ini, jika berpeluang memerintah.

"Pembangkang cuma boleh mencetak khayalan mereka tetapi parti yang bertanggungjawab membawa pembangunan, keharmonian, pendidikan, kesihatan, kemakmuran, peluang pekerjaan serta mengangkat martabat negeri dan negara ini ke peringkat antarabangsa selama 53 tahun adalan BN.

"Tindakan pembangkang yang berpaksi kepada pembohongan bukan hanya menyebabkan parti pimpinan ketua pembangkang ini berpecah sehingga sepuluh wakil rakyat mereka bertindak keluar parti, malah Anwar bersama-sama tiga pengikutnya digantung selama enam bulan daripada menghadiri sidang Dewan Rakyat," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Program 1Malaysia: Pemimpin Bersama Rakyat di Sekolah Kebangsaan (SK) Jalan Haji Baki, Kampung Haji Baki di sini, hari ini.

Kaut simpati masyarakat antarabangsa

Ketua Penerangan Umno itu berkata, pembohongan yang dilakukan oleh Anwar tidak terhad disebar dalam negara tetapi pembohongan demi pembohongannya juga berlaku di serata dunia semata-mata hendak mengaut simpati masyarakat antarabangsa.

"Saya sendiri ada ketika Anwar mempertikaikan konsep Gagasan 1Malaysia yang kononnya berkaitan dengan Kempen 1Israel," katanya sambil menambah, tindakan mengantung Anwar bersama rakan-rakanya membawa makna bahawa rakyat tidak sukakan pembohongan.

Ahmad menjelaskan mengapa rakyat perlu menyokong BN ialah kerana sejak dari seseorang lahir sehingga meninggal dunia, banyak pertolongan yang diberikan adalah sumbangan dari kerajaan BN.

"Dari hidup sampai mati cuma BN yang bantu kita. Anak kita lahir di hospital kerajaan, belajar di sekolah kerajaan, bekerja di kilang yang di bawa oleh kerajaan, bersembahyang di rumah ibadat yang kerajaan bina, malah van yang membawa jenazah ke tanah perkuburan juga disumbang oleh wakil rakyat kerajaan," jelasnya.

Justeru, rakyat perlu terus berdiri teguh menyokong kerajaan BN dan menolak kehadiran pembangkang yang terbukti hanya bijak temberang.

Hadir sama, Menteri Muda di Pejabat Ketua Menteri merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Kawa, Tan Joo Phoi.
Free Malaysia Today

Tiada ulasan:

Catat Ulasan