Jumaat, 31 Disember 2010

Motivasi: Tak perlu bersekolah tinggi2. Dengan menipu boleh kaya raya dan berkuasa

 
NONE

Sudah sedia maklum, adakah badan bebas itu sebuah badan yang sihat?. Bukan sentimen atau undi pos dijadikan penentu tetapi hakikatnya SPR itu sendiri. Sekian lama merosakkan demokrasi memilih. Hak rakyat langsung di ketepikan. Hak kerajaan BN didahulukan. SPR tidak akan memperkenalkan sesuatu sistem pilihanraya yang tidak menguntungkan BN.

Polisi SPR sebegitu kita semua sudah tau. Macam2 kaedah baru diperkenalkan yang boleh menguntungkan BN dan tidak bagi Pakatan. Mananya sistem dakwat kekal? tak mungkin ia akan diperkenalkan malah diharamkan oleh SPR kerana ia bukan sesuatu yang boleh menguntungkan BN. Penuh dengan tipu helah atas tujuan mengekakalkan kuasa.

SPR: Sentimen jadi penentu, bukan undi pos
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) bercadang untuk melaksanakan 'undi awal' menggantikan sistem undi pos pada pilihan raya umum akan datang.

NONEPengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (kanan) berkata, SPR sedang mengkaji cadangan penambahbaikan undi pos sedia ada yang kini masih dalam perbincangan dan di peringkat awal.

"SPR mendapati sistem undi pos digunapakai terlalu rigid(ketat) sampai ada tiga sampul dan satu borang perlu diisi oleh pengundi," katanya menjawab soalan ahli parlimen Batu, Tian Chua semasa ditemuramah dalam program Bicara Rakyat bersama SPR di TV1, malam tadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan