Ahad, 8 Mei 2011

Kritik Ahmad Said, kakitangan digelar 'pengkhianat?

http://buletinonline.net/images/stories/berita47/bannerbt6.jpgMenteri Besar Terengganu Dato' Seri Ahmad said pernah berkata, slogan Merakyatkan Pentadbiran dan Pembangunan – rakyat perlu didahulukan, bukan sekadar janji manis.

Namun, hakikatnya, beliau sendiri yang sering 'bermulut manis' berjanji projek itu dan ini, serta mengurus tadbir kerajaan Terengganu umpama mentadbir syarikatnya 'sendirian berhad'.

Beliau telah berjanji, kerajaan BN Pusat akan membayar royalti petroleum sepenuhnya kepada rakyat dan negeri Terengganu.pada bulan Mac 2011 lalu

Janji itu dibuat Ahmad pada 13 Disember, 2010, dalam Persidangan Dewan Undangan Negeri Terengganu.

Namun, ketika Perdana Najib datang pada 30 April baru-baru ini, Najib sikit pun tidak berkata, kerajaan pusat akan membayar royalti tersebut.

Selepas 3 hari Najib pulang, pada 3 Mei, Ahmad berbuat janji pula ketika melawat Hospital Setiu.

Katanya Kuala Trengganu akan mempunyai sebuah lagi Hospital Pakar Swasta yang akan dibina oleh Kuala Terengganu Specialist Centre, dibawah anak syarikat kerajaan negeri.

Pada hal, ketika dia melawat hospital Setiu itu pun, masalah dewan bedah yang tidak selesai sejak tahun lalu, belum diperbaiki.

Dalam pada itu, hospital jantung yang dijanjikan oleh Ahmad akan di bina di Kijal juga tidak dengar 'khabar berita'

Manis mulutnya bagai lidah tidak bertulang dan berkata pada Majlis Berbuka Puasa Bersama Siswa dan Siswi serta Anak Terengganu di Kuala Lumpur, di Seri Pacific Ballroom, Kuala Lumpur.

“yang miskin dan kurang bernasib baik khususnya yang menghidap penyakit jantung, kanser dan strok lebih terjamin apabila Institut Jantung Terengganu bakal beroperasi pertengahan tahun depan,”kata Ahmad sebagaimana dipetik UKOM.

Cadangan dan perancangan Ahmad juga memalukan kakitangan kerajaan dan rakyat negeri Terengganu.

Banyak projek-projek beliau, bukan sahaja dikritik oleh PAS sebagai pembangkang dalam Dewan Undangan Negeri (DUN), malah oleh ADUN Umno sendiri.

Antaranya adalah projek ubi gadung yang bernilai RM2 juta. -BO

Tiada ulasan:

Catat Ulasan