Jumaat, 24 Jun 2011

Ibrahim katak melompat lagi tinggi

dari Blog http://www-achtung.blogspot.com

http://4.bp.blogspot.com/-q5Jt4cJYgo8/Teaup-CkDvI/AAAAAAAAAcs/0DJrEsGjvHc/s320/katak%2Blompat.jpg

Pada tanggal 9 Julai 2011 nanti, satu lagi sejarah baru akan terpahat di dalam arena politik negara. Kesungguhan rakyat untuk keluar beramai-ramai menuntut satu pilihanraya yang adil di Himpunan Bersih 1 pada November 2007, jelas membuktikan kepada dunia bahawa rakyat Malaysia kini sudah sedar dari tidur yang cukup lama di bawah pemerintahan Barisan Nasional. Kematangan berpolitik tanpa pertumpahan darah seperti yang berlaku di negara timur tengah telah berjaya mengubah sedikit demi sedikit cara pengamalan berdemokrasi mahupun berdemontrasi di Malaysia.

Namun begitu tahap kematangan ini masih belum mampu dicapai oleh orang Melayu Umno. Ini berbeza dengan parti kompenennya iaitu Mca dan Mic yang mana kematangan berpolitik seperti yang ditunjukkan oleh Pakatan Rakyat terutamanya Pas kini telah mula mengubah cara pemikiran mereka agar seiring fitrah manusia yang menolak kezaliman dan menuntut keadilan. Yang salah tetap salah dan yang betul akan sentiasa betul. Kebodohan yang nyata pada orang Melayu Umno ini adalah sangat memalukan sehingga sanggup menjadi pak turut dan menyokong setiap dasar-dasar kerajaan yang mereka sendiri tahu akan menjahanamkan orang Melayu.

Inilah yang dinamakan pak pandir. Bila tol naik, orang Umno naik motor. Bila minyak naik orang Umno naik bas atau komuter. Bila harga barang naik, orang Umno terpaksa ikat perut atas alasan berjimat. Bil letrik naik, orang Umno sanggup bergelap di dalam rumah sendiri. Tak pernah lagi saya tengok orang Umno mengamuk kepada pemimpin mereka hasil daripada segala ketidaksempurnaan yang berlaku atas diri mereka. Berbeza dengan ahli Mca mahupun Mic. Kerajaan gubal lah apa dasar pun mereka tetap hidup sempurna. Kenapa orang Melayu Umno bengap sampai ke tahap itu?

Parti Pas sejak dari dahulu lagi berusaha untuk membuka minda orang Melayu agar tidak terjerumus ke lembah yang hina seperti orang Melayu Umno. Soal kemiskinan dan kezaliman yang berlaku pada rakyat amat diberi perhatian. Kita begitu konsisten dalam memperjuangkan bab kesempurnaan hidup di negara sendiri sehingga sanggup menggadaikan nyawa seperti yang berlaku di Memali. Kerana Islam itu kesempurnaan. "Islam is the way of life".
Mempertahankan Islam adalah wajib. Dan kalau kita mati kerana mempertahankanya adalah syahid.

Saya teringat kata-kata sheikh Ibrahim ali al- froggori yang sanggup perang salib dengan orang kristian demi agama Islam. Belakang kalu, Husam Musa suruh dia bayar hutang dulu baru boleh mati syahid. Inilah dia satu contoh pemimpin acuan Umno yang paling tak matang pernah ada di Malaysia ni. Kali ni dia suruh ahli perkasa buat laporan polis berkenaan dengan Himpunan Bersih 2 nanti. Tak cukup dengan itu dia suruh Mat Sabu hentikan Himpunan Bersih 2 atau dia akan bermesyuarat dengan badan tertinggi perkasa untuk menghalang Himpunan Bersih 2.

Saya harap tok sheikh bawa lah seluruh ahli perkasa turun pada hari tu. Kami bukan mcm orang Melayu Umno. Nak gertak orang Umno boleh la. Kalau nak buat undang-undang rimba silakan. Kalau hang menjual kami sedia membeli. Kita jumpa di Himpunan Bersih 2 nanti. Kalau dah katak tetap katak. Sebab tu kalau terpandang wajah hang ada iras-iras katak puru yang tak hensem tu. Muka makan duit. Apabila kita berusaha untuk menegakkan keadilan di muka bumi Allah ni pasti akan ada musuh yang akan menghalangnya. Dan musuh itu ialah HANG.

"Guruh berdentum bumi bergegar,Ayam jaguh sedang bersabung Jangan cakap sahaja berdegar,Hulur senjata kita bertarung".

"Cik Embun orang berbidan, Pandai mengurut sakit kepala, Biar berkalang nyawa di badan, Kedaulatan Islam kupertahankan jua

Tiada ulasan:

Catat Ulasan