Ahad, 26 Jun 2011

Khairy bersedia memakai baju kuning Bersih 2.0?

http://4.bp.blogspot.com/-SPPjm436D4A/Tgaj_mJ1hvI/AAAAAAAAC64/o02aa4INKf8/s1600/kha.pngKita pun tahu, populariti Ketua Pemuda Umno, Khairy semakin menurun. Apatah lagi beliau dianggap generasi saki-baki peninggalan kepimpinan Bapak Penidur, Abdullah Badawi. Tanpa jawatan dalam kabinet,menggambarkan bahawa Ketua Pemuda Umno itu tidak diingini lagi dalam kepimpinan. Hanya menunggu masa sahaja untuk disingkirkan. Apatah lagi apabila Tun Mahathir & gerombolannya mencengkam kuat pentadbiran Najib Tun Razak.

Mungkin dah dekat pilihanraya seperti ini, Khairy perlu melonjakkan nama beliau untuk dilihat sebagai hero. Tetapi apakah sebenarnya tindakan beliau itu dihargai? Dulu semasa Pak Mertuanya menjadi PM dan semasa berlangsungnya Bersih 1, pun sudah ada cubaan pemuda Umno untuk menghalang… tetapi tak berapa kerat yang hadir. Dalam perarakan menyokong ISA apabila diadakan perhimpunan menentang ISA… pun takde nampak muka pun pemuda UMNO ni.

Kali ini nampaknya Khairy sekali lagi nak tunjuk hebat. Sanggup ke pemuda Umno untuk membela keadilan bersama rakyat? Sanggup ke Pemuda Umno nak hirup gas demi rakyat. Sanggup ke pemuda Umno dihentam belantan, diheret polis, ditendang, dipukul, dilokap demi perjuangan bersama denyut nadi rakyat??? atau Pemuda Umno sendiri sanggup menghentam rakyatnya sendiri. Yang mudah, pemuda Umno berlumba-lumba untuk merembat kekayaan rakyat demi tembolok masing-masing.

Sebenarnya kekallah Pemuda Umno sebagai pejuang elit di kayangan. Dalam hal ini syabas.. tahniah… kepada pemuda Pas & Pakatan yang perjuangannya berakar umbi kepada perjuangan rakyat. Nak harapkan Umno… anak buah mereka sendiri kecut telor apabila mendengar perhimpunan tanpa permit…

Perhimpunan Haram : Pemuda Cheras minta Khairy pertimbangkan semula

PERGERAKAN Pemuda UMNO Bahagian Cheras membantah Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin yang berhasrat meneruskan perhimpunan 9 Julai ini walaupun tidak mendapat permit polis.

Ketuanya, Syed Mehdhar Syed Abdullah menegaskan, tindakan pemuda UMNO pusat itu akan mengeruhkan lagi keadaan apabila bertembung dengan perhimpunan haram Bersih 2.0 pada tarikh yang sama.

“Pemuda UMNO Bahagian Cheras minta Khairy supaya mempertimbangkan semula hasratnya itu demi kepentingan parti,” katanya.

Lagipun kata beliau, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein sudah memberi amaran polis akan bertindak tegas terhadap mana-mana pihak yang cuba melakukan perhimpunan haram 9 Julai ini.

Syed Mehdhar juga menegaskan, perhimpunan haram yang dikatakan turut membabitkan Pertubuhan Pribumi Rakyat Malaysia (Perkasa) pada 9 Julai ini akan menyusahkan aktiviti warga kota.

Beliau berkata, perhimpunan haram tidak pernah berjalan dengan aman sebaliknya mengundang keganasan yang bakal menyusahkan golongan peniaga sekitar ibu kota disamping menakutkan para pelancong. Menurutnya, pemuda UMNO perlu akur dengan keputusan polis untuk tidak mengeluarkan permit perhimpunan disamping menghormati kebebasan orang awam,” tambahnya.

“Saya bimbang rakyat akan menuduh pemuda UMNO sengaja berbuat demikian untuk melakukan provokasi dan turut bersekongkol dengan Bersih yang didalangi pembangkang,” katanya.

Kalau dilihat kepada beberapa blog Umno sendiri, didapati Umno sendiri dah tak menyokong tindakan Khairy bahkan banyak blog yang mengutuk tindakan beliau itu. Khairy bukan hanya dah jadi beruk-beruk dijalan raya teapi kini menjadi kera sumbang pulak. Apa ditunggu lagi dalam Umno tu... beliau bagaikan beruk buruk kepala. Nak diarah panjat kelapa pun tak boleh, nak dihampiri berbau busuk... menghabiskan beras aje. Sebelum ditembak.. harap-harap dapat lepas kan geram... gigit-gigitlah tuan tu...

Apapun pihak kami mengucapkan terimakasih kepada Khairy jika beliau meneruskan perhimpunan beliau itu pada tarikh yang sama. Paling kurang rakyat boleh lihat sejauh-mana kekuatan dan bilangan pendokong pemuda Umno sendiri kepada kepimpinan beliau.

Rakyat juga nak tengok ketelusan pihak polis. Kalau mereka menangkap pimpinan penganjur Bersih 2.0 termasuk pimpinan pembangkang, adakah mereka juga menangkap kepimpinan Pemuda Umno & Perkasa yang juga mengadakan perhimpunan haram? Ish3X … menyusahkan Umno ajelah kamu ni Khairy!!! yang dibimbangi takde pemuda Umno pun nak turun. Kalau macam tu, sampai tahap tu Umno sabotaj beliau, diharap lebih baik Khairy memakai baju kuning Bersih 2.0 bersama dengan perhimpunan rakyat. Ketua Pemuda Pas pun sudah offer agar beliau bersama... jomlah! malu apa lak!!!

http://ustsaifulbahri.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan