Rabu, 20 Julai 2011

Demonstrasi kena diteruskan, negara jadi neraka kalau Umno terus perintah

Cuba baca laporan mengenai "Illicit Financial Flows from Developing Countries: 2000-2009". Laporan tu meletakkan Malaysia nombor lima dalam senarai "Top 10 countries with the highest measured cumulative illicit financial outflows between 2000 and 2008". Laporan tu juga menyatakan:
Financial flows from Malaysia have more than tripled from $22.2 billion in 2000 to $68.2 billion in 2008. This growth rate, seen in few Asian countries, may be a result of significant governance issues affecting both public and private sectors.
Bagai biasa, sebahagian orang Umno yang bongok akan jawab, 2008 zaman Pak Lah (Tun Abdullah Ahmad Badawi) perintah. Sudah jadi satu trend dalam Umno untuk meletakkan semua kesalahan kepada Pak Lah. Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin tak salah walaupun Najib orang dua dalam kabinet Pak Lah manakala Muhyiddin pula salah seorang menteri kanan.

Tak habis-habis dok salahkan Pak Lah sahaja, depa ingat rakyat bongok macam depa dan percaya silat bangang lidah penipu depa.

Tu satu hal, kalau berlaku aliran wang yang keluar atau cabut lari dari negara ini, sama ada secara haram atau halal, hampa ingat tu duit bakaq a.k.a. ~penarik beca ka? Selain tauke-tauke yang mengkulikan dan merogol ketuanan Melayu, golongan lain yang paling kaya dalam negara ini ialah kepala-kepala Umno dan Barisan Nasional (BN), anak beranak serta kroni-kroni mereka. Itu dua kelompok kaya yang paling utama dalam negara ini.

Kalau duit keluar, sukar dinafikan duit itu adalah duit kelompok paling kaya yang bawa pelari duit depa keluar dari negara ini. Kalau duit pelabur atau peniaga yang cabut lari (maksudnya ditarik keluar dari negara ini), tu orang panggil capital flight. Ni illicit financial flows.

Lagi lama Umno dan BN perintah negara ini, negara ini akan menjadi neraka kepada kita dan syurga kepada kepala-kepala Umno dan kroni-kroni mereka. Oleh kerana demonstrasi ala demonstrasi Bersih baru-baru ini berjaya menjadikan Umno menggelejat ketakutan, demonstrasi seperti itu mesti diteruskan.

Umno adalah mungkar terbesar dan jahat terbesar dalam negara ini. Lawan yang tu dulu. Lain-lain kita kira kemudian.
 
http://penarikbeca.blogspot.com/2011/07/demonstrasi-kena-diteruskan-negara-jadi.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+penarikbeca+%28%7Epenarik+beca%29

Tiada ulasan:

Catat Ulasan