Isnin, 29 Ogos 2011

MAT SABU AKAN SAMAN LIDAH SYAITAN (UTUSAN MELOYA)

Oleh: Mid Panah

Pagi ini Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu akan mengadakan sidang akhbar menjelaskan fitnah akhbar penyambung lidah syaitan laknatullah yang menjadikan Yahudi APCO sebagai penasihat iaitu Utusan Meloya.

Seperti yang Mid tulis kelmarin banyak perkara yang langsung tak disebut oleh beliau tetapi disiarkan oleh akhbar Pemfitnah Nombor 1 itu, sehingga satu persepsi yg cuba dibuat oleh akhbar tersebut iaitu 'Mat Sabu sokong perjuangan pengganas komunis'. Ekoran persepsi itu maka mereka meminta komen dari semua penjilat UMCO untuk mencaci Mat Sabu terhadap apa yang tidak diperkatakannya. Jadi kaedah yang diguna Utusan Meloya ialah 'meneguhkan persepsi dengan persepsi'. Ia diteguhkan lagi dengan mengupah penyalak-penyalak jalanan untuk mengangkat sepanduk di merata tempat.

Sudah lama kita melihat telatah jijik media UMCO ini cuba memperbodohkan rakyat. Alhamdulillah di bulan Ramadhan yang masih berbaki beberapa jam lagi ini, isu yang tercetus ada hikmahnya:

1. Sejarah Malaysia versi UMCO akan diperbetulkan semula.

2. Menguatkan lagi keyakinan rakyat bahawa Utusan Meloya adalah pemfitnah nombor 1 di dunia.

3. Menyemarakkan lagi sifat 'ingin mendapat maklumat sebenar' di kalangan rakyat dan inilah yang sangat ditakuti oleh UMCO.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan