Ahad, 13 November 2011

Rumah Saifuddin Vs Rumah Pemimpin UMNO


Seperti biasa.. bagai dijangka, apabila pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat dan juga Blogger Pro Pakatan Rakyat mendedahkan penyelewengan ataupun penyalahgunaan kuasa pemimpin UMNO/BN maka Blog-blog Pro UMNO akan menyerang peribadi pemimpin Pakatan Rakyat itu..
Berikutan dengan pendedahan pembelian Kondominium bernilai hampir RM10 Juta oleh Keluarga Shahrizat menggunakan dana yang diperuntukkan untuk National Feedlot Centre (NFC) maka peribadi Saifuddin menjadi sasaran begitu juga dengan Rafizi yang dijangka menjadi sasaran seterusnya...

Dua keping gambar diatas dikatakan rumah milik Saifuddin.. disiarkan dalam sebuah Blog kebanggaan penyokong UMNO, disertai dengan tulisan dibawah..

Hebat rumah Saifuddin Nasution ni. Kalau kita tengok dari luar pun reka bentuknya dah makan juta. Penuh gaya wa cakap lu beb. Kalau belah dalam pulak macam mana? Mesti lagi dasyat kan? Hehehe

Apa pun tahniah lah Penyokong Keadilan dan juga pakatan haram yang dibawah tu. Terus teruslah ditipu oleh pemimpin hangpa.

Psssttt . . .Duit dari mana tu beb si saifuddin Nasution rembat? Hehehe

Itu kata dia.. kat bawah ni pulak kata aku..

Psssttt . . .Duit dari mana tu beb depa kat bawah ni rembat? Hehehe

Milik siapakah MAHLIGAI ini?



PERCAYAKAH ANDA… sebuah rumah banglow mewah dua tingkat berwarna biru serta dihiasi langskap persekitaran yang menarik ini merupakan rumah seorang pemimpin tertinggi Umno Terengganu.

Wah!! Kaya betul pemimpin tersebut sehingga boleh buat rumah dan ‘Istana’ yang hebat-hebat. Siapa pun pasti akan mengenali pemimpin tersebut.

Awang sedia maklum bahawa pemimpin ini sebenarnya datang dari keluarga miskin dan susah. Ayahandanya seorang ‘penyadak nyior’ (pengait kelapa) yang miskin serba kekurangan tetapi mampu melahirkan seorang anak yang kaya-raya.



Pemimpin Umno tersebut diperingkat bahagian politik merupakan Ketua Umno Bahagian di hujung negeri Terengganu Darul Iman.

Jika diperingkat negeri pula jawatan politiknya agak besar iaitu sebagai orang nombor dua di negeri ‘Darul Runtuh’ ini.- Sepenuhnya sila baca di
SINI

Besarnya Istana ADUN BN!

"KUALA NERUS - Belum pun masuk dua penggal menjadi wakil rakyat, nafsu seorang Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Barisan Nasional (BN) berstatus ‘ustaz’ mengalahkan ‘raja’.

‘Istana’ milik wakil rakyat tersebut dibina di Kampung Banggol Tok Jiring berhampiran dengan Sekolah Rendah Kebangsaan Tok Jiring, Kuala Terengganu.

Seorang kontraktor memaklumkan kepada Buletin, kos keseluruhan hartanah tersebut bernilai lebih RM1 juta.

Persoalannya, bagaimana mungkin kemampuan seorang ‘wakil rakyat biasa’ yang belum pernah dilantik menjadi Exco Kerajaan Negeri Terengganu, boleh mengumpul kekayaan semewah itu dan layak memiliki sebuah Istana.

Namun, di kalangan komuniti kontraktor, pemimpin serta ahli Umno di Dun berkenaan sedia maklum dan cukup mengenali wakil rakyat tersebut digelar sebagai ‘Adun 10 persen’.- sepenuhnya sila baca di SINI

Milik siapakah Istana Ini??

Milik siapakah Istana ini??
Ciri-Ciri Istana..
~ Terletak di Teluk Gong (7KM dari persimpangan)Kelang, Selangor.
~ Dibina dalam kampung dan dikelilingi rumah kampung.
~ 3 Tingkat, terdapat swimming pool dan 2 taman kecil.
~ Digelar sebagai Istana Kampung kerana terletak dalam sebuah kampung.
~ Dibina berdasarkan Ala Arabian.
~ Dibina oleh seorang pemimpin yang berpangkat Datuk.
~ Mula dibina pada tahun 2007.


Seterusnya sila lihat di SINI


rumah saya RM1 juta
 
Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui kontroversi banglo mewah milik bekas menteri besar Selangor Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo, boleh menjejaskan moral Umno dan BN.
Sehubungan itu beliau menggesa Dr Mohd Khir supaya menjelaskan punca pembiayaan rumah beliau yang dikatakan bernilai RM24 juta itu.
"Beliau perlu menjelaskan di mana beliau memperoleh wang... tak bolehlah kata RM3 juta. Saya pun ada rumah juga, rumah saya RM1 juta saya belanja di The Mines, rumah dia berapa kali besar daripada (rumah) saya," katanya.
Betul ka Tun, Rumah Tun berharga RM1 Juta saja?
Tak apa korang nilailah sendiri..
Ini adalah gambar-gambar rumah Tun Mahathir (Bapak kepada Mukhriz) dirakam pada 5 October 2008 semasa majlis rumah terbuka Hari Raya tahun lepas..

Rumah kelahiran di Alor Setar

Kalau rumah Khir Toyo dicelah Bukit, tapi rumah Mahadet diatas bukit

Seterusnya sila lihat di SINI

Ini rumah Mukhriz..

Sebahangian dari gambar-gambar rumah Dato Mukhriz yang dirakamkan ketika "house warming" suatu masa dulu.

Terkedu aku bila seorang sahabat yang bukan berugama Islam bertanya, kenapa dia buat house warming? tak buat doa selamat macam you buat semasa nak masuk rumah baru you dulu??




Lagi gambar sila lihat di SINI

RM3.5 Juta saje...

Tengok.. aku pinjam RM3.5 juta saja..

Tapi ada... orang kata Rumah Khir Toyo di Seksyen 7, Shah Alam dibina di atas dua lot tanah berkeluasan 52,041 kaki persegi mencetuskan kontroversi apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sekinchan Ng Suee Lim, mendedahkan bahawa kos keseluruhan binaanya sebanyak RM24juta.
Kedua-dua lot tanah berkenaan yang berjumlah RM4juta mempunyai tempoh pajakan selama 99 tahun yang ermula sejak 20 Mac 1987 dan berakhir pada 19 Mac 2086 di daftarkan di bawah nama Mohamad Khir Toyo dan isterinya Zahrah Kechik.
Dan berita dari The Star pula mengatakan rumah yang masih kosong itu dianggarkan bernilai RM24Juta, dan dikatakan telah dibina diatas tapak 2 lot Banglo. Khir Toyo dikatakan telah membeli lot yang pertama dengan harga RM2.9Juta manakala lot yang kedua dibeli kemudian dengan harga RM900,000 sebelum membina banglo dia.. Dia juga dikatakan telah membelanjakan lebihkurang RM20Juta untuk perabut dan lain-lain yang diimport dari Bali..





Lagi gambar sila lihat di SINI

Cukuplah kot??? Ada banyak lagi...

PapaGomo sila jawab.. Duit dari mana tu beb depa kat bawah ni rembat? Hehehe
 
-ANAK SG DERHAKA-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan