Selasa, 27 Mac 2012

Jentera pilihan raya PAS bekerja untuk menang

WALAUPUN diancam dengan politik samseng dan tohmahan jahat, cuba menggugat kestabilan pentadbiran Pakatan Rakyat di Selangor, PAS yakin tindakan itu tidak akan mematikan semangat jentera pilihan raya PAS untuk menghadapi PRU13.

Timbalan Pesuruhjaya II PAS Selangor, Ustaz Sallehin Mokhyi menegaskan, sama ada pilihan raya di peringkat Dun di adakan berasingan atau serentak dengan PRU13, PAS telah bersiap siaga bagi memastikan Pakatan Rakyat akan terus mendapat tempat di kalangan rakyat di negeri itu.

“PAS mengadakan pendemokrasian dengan semua jentera Pakatan Rakyat dan mengadakan program culaan undi.

“Daripada segi pendaftaran pemilih, melalui Jabatan Pilihan Raya Negeri (JPN), kami mengadakan program pemutihan daftar pemilih. Jika ada sebarang keraguan, kita akan buat bantahan,” katanya

Jelas beliau lagi, PAS akan membuat semakan daftar pemilih bukan sahaja terhadap pengundi yang telah meninggal tetapi juga terhadap kes seperti pendaftaran di dua tempat dan pengundi yang tidak mempunyai alamat.

“Kita juga mendapati terdapat pengundi Sabah dan Sarawak yang berdaftar di Selangor dan terdapat juga berdasarkan alamat kediaman tersebut didiami orang Melayu tetapi pengundi yang berdaftar berbangsa Cina.

“Kes-kes seperti ini kita sudah membuat semakan dan hantar bantahan kepada SPR,” ujarnya.

Ustaz Sallehin berkata, berdasarkan maklum balas daripada pihak SPR, badan pengendali pilihan raya itu mengakui segala bantahan yang dibuat PAS adalah relevan berdasarkan bukti-bukti yang dikemukakan dan lebih 70 peratus bantahan diterima.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan