Jumaat, 27 Mei 2011

Malaysia Jual Minyaklah. Apa Cerita Subsidi-Subsidi Ni?

Artikel Oleh: mazwandi

"Sistem akal tapak kaki.

Malaysia jual minyak. Dan Malaysia juga beli minyak. Jual minyak untung bilion-bilion. Beli minyak kena keluar duit. Jual tolak beli, yang untung bilion-bilion itu menunjukkan jual lebih tinggi dari beli. Sebab itu namanya untung.

Tapi pelik bin ajaib, sebab beli ikut harga pasaran, jual kepada rakyat ikut harga pasaran. Tetapi konon untuk menunjukkan KERAjaan bn ini baik, depa buat 'subsidi' minyak dengan potong harga jualan. Padahal, ikut logik dan memang benarpun, KERAjaan tidak keluar satu sen pun duit untuk beli minyak, sebab kita untung dari hasil jualan.

Maka jadilah rakyat ini dibodohkan oleh KERAjaan bn yang memang bodoh mentadbir. Hendak jual minyak pada rakyat pun tak reti-reti. Disebabkan rakyat pun majoritinya akal kurang belaka, maka kekal jugalah KERAjaan bn untuk mentadbir dengan cara yang lebih bodoh dari dahulu, kini dan selamanya.

Duit punya pasal, mentadbir untuk kayakan diri sendiri. Rakyat, lantak kamu..


Maka janganlah salahkan KERAjaan bn yang memang tidak reti tadbir, tetapi salahkanlah diri sendiri yang memang akal tapak kaki asyik mengundi bn yang memang sah bodoh dan tidak reti-reti mentadbir. Kasihan rakyat Malaysia. Dan Padanlah muka Melayu......

Nak baca lagi, blog in ke;
http://ibnmustaffa.blogspot.com/ "

Tiada ulasan:

Catat Ulasan