Sabtu, 4 Jun 2011

Dua Calon Timbalan Presiden PAS Yang Tertewas Tidak Kecewa Dan Menerima Keputusan Dengan Hati Terbuka Demi Persiapan Menghadapi PRU13

GOMBAK 4 Jun - Calon Naib Presiden pada pemilihan PAS yang tewas, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man tidak kecewa dengan kekalahannya dan berkata perwakilan telah memilih calon yang difikirkan sesuai untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang. "Bukan soal siapa menang, siapa kalah. Semua bekerja dalam Parti. Sahabat Nabi pun berlumba untuk berada di saf hadapan. Saya tak rasa kecewa. Ini keputusan perwakilan. Mereka pilih 'line-up' hadapi Pilihan Raya Umum. Mungkin mereka lihat daya lebih sesuai dengan keperluan," kata Tuan Ibrahim.
 
Seorang lagi penyandang Timbalan Presiden Nasharuddin Mat Isa pula menerima keputusan dengan hati terbuka dan berharap Jawatankuasa Pusat baru dapat memberi khidmat dan usaha terbaik mereka membantu Pakatan Rakyat dalam menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang. "Harapan saya dengan jawatankuasa baru yang dipilih perwakilan akan lebih efektif dalam menangani dan mendepani isu-isu semasa apatah lagi dalam konteks persiapan kita untuk menghadapi PRU 13 yang dijangka akan berlaku dalam tempoh terdekat jadi dengan barisan yang ada ini akan memberi kemenangan kepada parti," kata Nasharuddin.

[Apapun, kami ucapkan syabas kepada Parti Islam SeMalaysia (PAS) kerana berjaya mengadakan pemilihan secara tertib dan berhemah, bebas dari unsur-unsur rasuah dan penyelewengan. Malah, PAS lebih berani dari beberapa buah parti komponen BN yang takut untuk mengadakan pemilihan gara-gara Pilihanraya Umum Ke-13. Namun, PAS dilihat berani menyahut cabaran dan yakin keputusan pemilihan bakal diterima oleh semua pihak dengan hati yang terbuka. Itulah bezanya apabila perjuangan itu diasaskan hanya kepada Islam. Kekalahan dan kemenangan tidak menjadi sati igauan buruk buat mana-mana pemimpin yang bertanding. Mereka akhirnya bersatu padu dalam suasana harmoni. Senario ini jauh sekali berbeza dengan apa yang ditunjukkan oleh lain-lain parti, hatta dalam Pakatan Rakyat itu sendiri sebenarnya. Semoga mereka yang menang dapat melaksanakan tugas dengan sebaik mungkin untuk membawa arus perubahan besar buat agama, bangsa dan negara].
tvsnews

Tiada ulasan:

Catat Ulasan