Khamis, 30 Jun 2011

Kalau Umno tidak menipu, Papagomo mati kebuluran!

Rosmah cakap kalau sehari Umno tak menipu Papagomo akan mati kebuluran. Justeru takut papagomo mati kebulo, umno terpaksa menipu!

Maka itu samalah maksud Papagomo makan duit hasil menipu, sebab Umno menipu beri Papagomo makan!

Ringkasnya, Umno x Tipu = Papagomo. Nak tau siapa Papagomo? Lebih kurang macam hanjing ni, makan hasil lendir.. !!!

"BERSIH bukan untuk menggulingkan kerajaan, tetapi menyeru untuk mereformasikan sistem pilihan raya, meningkatkan keabsahan kerajaan yang dipilih rakyat," tegasnya.

Wong Chin Huat mengecam tindakan menyamar dan memalsukan mesej asal BERSIH, dan juga meminta agar orang awam berwaspada terhadap taktik sedemikian. Beliau menjangka saluran penyebaran mesej BERSIH 2.0 akan disempitkan, berikutan tindakan polis menyerbu dan menggeledah pejabat BERSIH 2.0, tengah hari tadi.

Beliau berkata, BERSIH 2.0 hanya menyeru agar rakyat turun untuk berhimpun pada 9 Julai, sebagai tanda sokongan terhadap tuntutan BERSIH 2.0. Wong meminta agar rakyat memakai baju kuning, membawa bendera dan kamera, "Seandainya dihalang dan gagal menyertai himpunan BERSIH, ambillah gambar di tempat tersebut sebagai kenangan. Jangan memberi laluan kepada halangan yang berniat jahat," katanya. ...( MerdekaReview )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan