Selasa, 19 Julai 2011

PAS malu Melaka restui operasi dilanjut

Timbalan Pesuruhjaya PAS Melaka, Kamarudin Sidik berkata, kerajaan BN Melaka di bawah pimpinan Ketua Menteri Datuk Seri Mohd Ali Rustam patut berasa malu kerana merestui keputusan untuk melanjutkan tempoh operasi pusat hiburan di negeri itu sehingga jam 3 pagi.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Melaka, Kamarudin SidikMengulas langkah yang diambil kerajaan negeri Kedah, beliau berkata, sebaik-baiknya keputusan yang dilaksanakan kerajaan PAS Kedah dapat dicontohi negeri Melaka bagi memastikan pusat hiburan tidak dikunjungi orang Islam.

Beliau percaya kakitangan penguatkuasa 'tidak terkejar' untuk memantau semua pusat hiburan dalam satu-satu masa pada Ramadan khasnya.

“Cadangan ini wajar dipertimbangkan untuk dilaksanakan di Melaka supaya dapat mengekang masyarakat Islam terus terjerumus dengan keadaan mungkar ini apatah lagi dalam bulan mulia.

“Saya turut berasa malu apabila bangsa lain turut tidak bersetuju dengan tempoh operasi pusat hiburan dilanjutkan sehingga jam 3 pagi kerana boeh meningkatkan gejala maksiat dan jenayah,” katanya.

Beliau berkata, sepatutnya tiada isu terpaksa tunduk kepada rakan seperjuangan dalam Pakatan Rakyat berkaitan pengoperasian pusat hiburan di Kedah pada bulan Ramadan.

Jelasnya, Islam adalah agama yang bertoleransi dengan penganut agama lain khasnya keadaan negara yang didiami dengan rakyat berbilang kaum.

NONE“Kebenaran kerajaan Kedah membenarkan pusat hiburan beroperasi seperti biasa adalah hasil perjumpaan Menteri Besarnya, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dengan pengusaha dan beberapa syarat sudah ditetapkan.

“Kerajaan bertegas akan menarik balik lesen perniagaan sekiranya pengusaha gagal mengawal kemasukan orang Islam ke pusat itu pada Ramadan.

“Isunya bukan kita tunduk kepada DAP tetapi hak penganut lain harus dihormati dan keputusan yang dilaksanakan ini adalah demi kebaikan semua pihak,” katanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan