Rabu, 31 Ogos 2011

ISU CERAMAH MAT SABU - SATU CUBAAN ALIH PERHATIAN RAKYAT


Timbalan Presiden PAS, Haji Mohamad Sabu mendapati apa yang dilaporkan oleh akhbar Umno, Utusan Malaysia berkaitan dengan tragedi Bukit Kepong adalah tidak benar.

"Setelah mendengar kembali ucapan saya dan dibandingkan dengan berita muka depan dan muka 5 Utusan Malaysia, serta kecaman-kecaman yang berterusan disiarkan Utusan Malaysia bertarikh 28 Ogos, maka saya dapati Utusan Malaysia telah memutar belit dan menambah cerita yang menimbulkan fitnah terhadap saya dan parti saya (PAS)," jelasnya pada sidang media yang diadakan di Kompleks PAS Perlis hari ini.

Ketika ditanya media tentang ucapannya, Mohamad berkata beliau tidak pernahpun menyebut Mat Indera itu sebagai seorang komunis sepertimana yang telah disiarkan oleh Utusan Malaysia. 


"Selepas mendengar balik ucapan saya itu, didapati saya berlaku percanggahan dengan berita yang disiarkan Utusan Malaysia. Malah saya sendiri tak pernah dengarpun nama Goh Pen Tun seperti yang disiarkan.

"Berita itu telah ditokok-tambah sehingga menimbulkan kegelisahan orang ramai dan menyebabkan saya dikecam, diancam dan difitnah di atas penyiaran berita oleh Utusan Malaysia itu," jelasnya.


Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man ketika dihubungi  menjelaskan isu ceramah tersebut bukanlah sesuatu yang besar sehingga memberi kesan kepada negara.


"Perkara ini sengaja dijadikan isu kerana BN sudah kehabisan modal untuk menyerang PR, khususnya PAS. Ianya diberi liputan meluas dengan harapan untuk mengalih isu utama yang sedang menghimpit rakyat seperti bebanan kos kehidupan, isu pemberian status warganegara dan daftar pemilih warga asing.

"Oleh itu jangan kita hilang fokus terhadap isu utama yang mesti kita perjuangkan untuk kepentingan rakyat," tegasnya.
SUMBER: BLOG TN. IBRAHIM TN. MAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan