Ahad, 8 Januari 2012

Ini dia Penghasut, Batu Api dan Penderhaka Kepada YDP Agong


Apa la nak jadi dengan UMNO sekarang ni haa?? Ada ke patut failkan injuksi ke mahkamah utk membatalkan fatwa yg telah diputuskan oleh Majlis Fatwa Kedah..... aku rasa ini kali pertama aku dengar suatu fatwa dibawa ke mahkamah utk diputuskan sebagai 'batal'....adakah kuasa mahkamah hanya dikepalai oleh seorang atau dua hakim punya kredibiliti utk membatalkan suatu fatwa yg dibuat secara musyawarah mengikut perimbangan maslahah dan hukum-hakam oleh 10 ulamak besar Kedah.

Sudah ketandusan isu puak2 ini hinggakan hukum-hakam dijadikan bahan mainan dgn mahkamah yg tak ikut hukum Islam dijadikan platform penghakiman.
Bagi Sk Orang yang layak di panggil batu api, penghasut, pengkhianat dan penderhaka adalah Pengerusi Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah (BBSMS) iaitu Mansor Ahmad (gambar atas berbaju kuning). Sk amat mengenali mamat berbaju kuning ni. Seorang kontraktor kelas F. Kononnya nak jadi hero, nak jadi jaguh kampung. Nak jadi hero selamatkan madrasah ni dah nampak bagus dah.. tapi yang sebenarnya pengerusi berbaju kuning ni sendiri pun taktau hujung pangkal, taktau kepala ekoq. Pakai hentam saja.

Bab Agama diri sendiri pun lintang pukang. Sepatutnya tindakan patut diambil keatas pengerusi BBSMS ni kerana menghina Datuk Mufti Kedah. Hina Mufti Kedah dah kira Menghina Sultan Kedah, Hina Sultan Kedah dah dikira Menghina YDP Agong. Sk mengharapkan agar ada individu yang berani tampil bersuara di atas kedurjanaan dan keceluparan pengerusi ini.
Ini dia bukti keputusan yang oleh Majlis Fatwa Negeri Kedah berkaitan Madrasah Salihiah. Segala keputusan yang dibuat tiada kena mengena langsung dengan Kerajaan Negeri kedah. Nilaikanlah sendiri.
http://siasahkini.blogspot.com/2012/01/ini-dia-penghasut-batu-api-dan.html

Tiada ulasan:

Catat Ulasan