Selasa, 24 Mei 2011

Baiki Negara, Bawa Islam – YB Husam

20 Mei, - “Adik-adik mengaji bukan setakat mengaji sahaja. Mengajilah dengan tujuan untuk baiki negara”, demikian ucapan YB Dato’ Husam Musa di hadapan pelajar-pelajar dari Dun salor yang akan menjejakkan kaki ke IPTA, anak-anak yatim dan penduduk berdekatan.

Majlis yang bermula jam 3.00 petang di kg Teluk Kandis juga meyaksikan pelancaran JKP Teluk Kandis Majlis Daerah Ketereh Perbandaran Islam yang disempurnakan oleh YB Dato’ Husam.

Dalam ucapan tersebut YB Dato’ Husam mengingatkan pelajar-pelajar agar menjaga nama baik agama dan negeri Kelantan ketika berada di IPT.

“Pelajar-pelajar Kelantan di IPT mesti ada personality berbeza dengan orang lain. Personaliti yang dibina atas agama dan keimanan. Ubahlah dunia dengan keimanan.”, jelas beliau yang percaya bahawa kemakmuran dunia hanya dengan indicator iman.

Majlis yang berlangsung sehingga jam 4.30 itu juga turut turut dihadiri oleh petugas Gegar yang mengumpulkan tandatangan sempena sokongan rakyat Kelantan terhadap tuntutan royalty minyak Kelantan.

Semua yang hadir menurunkan tandatangan dan YB Husam sejurus selepas itu meyampaikan sumbanga kepada para pelajar dan anak-anak yatim.

Sebelum majlis pelancaran JKP dan penyerahan sumbangan kepada pelajar ke IPTA, YB Dato’ Husam sempat meyampaikan tazkirah selepas solat Jumaat di Masjid Kg. Pengkalan Kubur Salor dan hadir dalam satu majlis makan tengahari sempena pengisytiharan ahli UMNo masuk PAS di Kg. Pengkalan Kubur.

- www.husammusa.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan