Selasa, 24 Mei 2011

Tok Guru Nik Aziz Rai Pengantin Orang Asal


GUA MUSANG, 23 Mei: Seramai 17 pasangan pengantin Orang Asal dari Pos Lebir, diraikan oleh Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pagi tadi.

Mereka adalah antara pengantin yang mengambil bahagian dalam Perkahwinan Perdana anjuran Urusetia Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan negeri tahun lalu.

Mereka diraikan pada majlis jamuan meraikan pasangan kahwin perdana di Kampung Pasir Linggi, dekat sini.

Program itu sebagai memenuhi hasrat Tuan Guru yang ingin meraikan mereka pada majlis khas selepas acara kahwin perdana tahun lalu.

Tuan Guru ketika berucap pada majlis itu melahirkan rasa syukur kerana berjaya menyempurnakana cita-citanya untuk meraikan masyarakat terbabit pada majlis jamuan berkenaan.

“Apa yang penting keraian perlu dibuat bagi melahirkan rasa syukur kita terhadap sesuatu perkara, terutama perkahwinan kita,” ujarnya.

Beliau bagaimanapun berharap masyarakat itu mencari ilmu untuk membina keluarga, kerana dengan ilmu insan dapat melahirkan generasi berakhlak.

Pelbagai acara menarik dianjurkan pada majlis itu, antaranya persembahan dikir barat oleh Megat Nordin yang turut disertai oleh masyarakatnya.

Turut diadakan persembahan budaya masyarakat itu sewaktu menyambut kedatangan Tuan Guru.

Turut hadir pada majlis tersebut, anggota exco kerajaan negeri, Wan Ubaidah Omar, Adun Mengkebang, Abdul Latif Abdul Rahman.

Program berkenaan turut dijayakan oleh Urusetia Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan negeri.Hrkh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan