Jumaat, 21 Oktober 2011

SEDAP2 TUDUH PAS AKHIRNYA!!!! UMNO buat kenyataan rasmi tak terlibat Himpunan Sejuta Umat

Umno Tidak Terlibat Himpunan Sejuta Umat - Tengku Adnan
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg78JgTxnTU7eOoSr7WjcG2c-Jf3Tv5jM2sETrJJejFZeS-cHLuEQP9GQI-2edf9qBo447Bzf_s5W9mgbb8I35kYpwYVNOfhI_k9oVOKZ3I-fYVCohRk4WuMvtTKCgr_B76jP3kQ-u6W9zP/s1600/najib+umno+boneka+MCA.JPG
 
KUALA LUMPUR: Umno tidak terbabit dalam penganjuran perhimpunan Sejuta Umat (Himpun) yang dijadualkan berlangsung di Stadium Shah Alam pada Sabtu ini.
Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata dakwaan kononnya parti itu menjadi dalang penganjuran perhimpunan itu bersifat liar dan tidak berasas.
"Umno tidak ada kena mengena. Ini kerja NGO (badan bukan kerajaan)," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini, Khamis.
Bernama

BUKTI UMNO IKUT TELUNJUK MCA..........

Chua Soi Lek Bantah Himpunan Sejuta Umat..

Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata penganjur Himpunan Sejuta Umat (Himpun) agar membatalkan kempen terhadap Kristian yang didakwa mencabar akidah umat Islam demi mengelakkan ketegangan agama.

“Sama ada ia harus diteruskan ataupun sebaliknya, saya fikir polis tahu apa yang hendak dilakukan, tetapi secara peribadi saya merasakan tidak harus ada sebarang perhimpunan (seumpama itu),” kata Dr Chua hari ini.


“Kita harus mengurangkan sebarang bentuk aktiviti agama yang akan menyumbang kepada perasaan sangsi antara pelbagai kaum di negara ini,” kata beliau.


Dr Chua berkata setiap orang menerima hakikat bahawa Malaysia merupakan negara pelbagai kaum dan kepelbagaian dalam pandangan.

“Dan, jika kita tidak boleh menerima yang itu dan selalu mahu mengenakan kepercayaan (kita) ke atas orang lain, akan sentiasa ada ketegangan,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan