Khamis, 20 Oktober 2011

Sah !! Umno Kaki Fitnah Terbodoh..!!

Adun BN tarik balik tuduhan berunsur fitnah
KOTA BHARU: Mungkin kerana tiada isu yang mahu digempak terhadap kerajaan negeri, Datuk Nozula Mat Diah (BN-Paloh) petang tadi melemparkan fitnah terhadap Muhammad Mustapha (PAS-Demit).

Adun BN itu secara terang-terangan memfitnah Adun PAS terbabit kononnya pernah menyokong Umno sebelum menyertai PAS.

Bagaimana pun tuduhan tidak berasas itu ditarik balik selepas Muhammad yang tidak berpuas hati terhadap kenyataan fitnah Adun Paloh bersumpah bagi menolak segala dakwaan terbabit.

“Saya tidak pernah bersekongkol dengan Umno, apa lagi untuk menjadi penyokong atau ahli Umno, malah tidak pernah berniat untuk menyertai parti tersebut.

“Untuk itu saya memohon Yang Berhormat Paloh menarik balik kenyataan berupa fitnah itu kerana ianya bertujuan untuk memburukkan imej saya,” ujarnya.

Nozula pada mulanya enggan berbuat demikian kerana katanya Adun Demit pernah mengutuk Umno ketika berucap membahas Belanjawan 2012.

Adun Demit enggan menarik balik kenyataannya kerana Umno disifatkan memang sebuah parti yang zalim terhadap rakyat.

Bagaimanapun Nozula akhirnya menarik balik tuduhannya terhadap Muhammad setelah Timbalan Speaker Dun, Mohd Zaki Ibrahim meminta Adun BN itu berbuat demikian.

Menurut Zaki kenyataan Nozula menyentuh peribadi seseorang, berbanding tuduhan Umno zalim yang hanya secara umum.

Sementara itu, Wan Ahmad Lutfi Wan Sulaiman (PAS-Kemuning) berpantun ketika mengambil bahagian membahas bajet petang semalam.

Pantunnya berbunyi; "Menangkap ikan dengan jala,Jala dibeli di negeri China, Kalau rasuah bermaharajalela, Orang mewah hidup kaya raya, Orang miskin papa kedana."

Sebelum itu beliau mendedahkan laporan seorang menteri didakwa terbabit dengan amalan rasuah membabitkan projek lembu secara fidlot antara kerajaan Negeri Sembilan dan kementerian di Gemas.
 
Katanya berdasar laporan projek pengeluaran lembu secara besar-besaran itu bagi membekal daging untuk keperluan tempatan dan eksport.Hrkh

Tiada ulasan:

Catat Ulasan